فرمهای درخواست
بعضی از فرآیندهای همکاری بین دیجیکالا و فروشندگان، نیازمند تکمیل فرم است. در این صفحه به راحتی به همه فرمهای درخواست دسترسی دارید. لطفا در تکمیل هر فرم به نکاتی که در آن نوشته شده است، توجه کنید. همکاران شما در دیجیکالا تلاش میکنند، در سریعترین زمان پاسخگو باشند. در صورتی که درخواستی دارید که فرم مربوط به آن را در این صفحه پیدا نمیکنید، از قسمت «درخواست پشتیبانی» پنل خود اقدام کنید.
فرمی که در مشاهده میکنید برای گزارش تخلف فروش کالای مغایر تنظیم شده است. در صورتی که فروشندهای کالای شما را میفروشد اما کالای ارسالی او با مشخصات درجشده در وبسایت مغایرت دارد، میتوانید با تکمیل این فرم کارشناسان دیجیکالا را مطلع کنید تا بررسیهای لازم انجام شود.
اگر قصد دارید برای تولید محتوا و درج کالا از خدمات کارخانه محتوای دیجیکالا استفاده کنید تا کالاهای شما در کمترین زمان، با کیفیت و اصول استاندارد دیجیکالا درج شوند، این فرم را تکمیل کنید.
کسب رضایت مشتریان و تضمین اصالت کالای فروخته همواره از اصول مهم دیجیکالا است، بنابراین فروش کالای غیراصل با عنوان کالای اصل در وبسایت دیجیکالا تحت هر شرایطی کاملا ممنوع است. اگر قبلا کالای غیراصلی را بدون فعال کردن نشان غیراصل درج کردیم، میتوانیم با غیر فعال کردن و گزارش کردن این کالاها از طریق این فرم، از جریمه شدن معاف شویم. بنابراین باید در اسرع وقت نسبت به غیرفعال کردن کالاها و ارسال فرم اقدام کنیم.
لطفا پیش از تکمیل فرم، حتما مقاله «روش دریافت کالاهای مرجوعی، عودتی و پذیرفتهنشده در انبار» را مطالعه کنید. در صورتی که ساکن تهران هستید و قصد دارید کالاهای مرجوعی و عودتی خود را با ناوگان دیجیکالا تحویل بگیرید، لطفا مطابق با روشی که در آن مقاله گفته شده است از طریق پنل خود اقدام کنید و این فرم را تکمیل نکنید. در صورتی که قصد دارید کالای خود را به صورت حضوری یا پستی تحویل بگیرد لطفا با توجه به نوع کالای بازگشتی خود، فرم مربوط را تکمیل کنید.
در صورتی که پنل شما به دلیل امتیاز عملکرد پایین و توسط «واحد مدیریت عملکرد فروشندگان» بسته شده است یا به فروش یک کالا یا گروهکالایی دسترسی ندارید، میتوانید درخواست بازگشایی مجدد پنل خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید تا بررسی شود. در نظر داشته باشید در صورت تایید پنل شما به صورت مشروط باز خواهد شد و در صورت افزایش امتیاز عملکردتان میتوانید به فعالیت خود در دیجیکالا ادامه دهید.
برخی از برندها در دیجیکالا به درخواست صاحب اصلی برند تنها توسط ایشان یا نمایندههای قانونی ایشان به فروش میرسد. این برندها جز برندهایی هستند که در بازار آفلاین هم امکان فروش برای افرادی غیر از نماینده اصلی وجود ندارد یا تنها کانال فروش فروشنده، فروشگاه اینترنتی دیجیکالا است. در صورتی که نماینده رسمی برندهای اعلام شده در مقاله «کالاهای ممنوعه» هستید و امکان ارائه مدارک و مستندات لازم را دارید میتوانید فرم را با ارائه گواهی اجازه صاحب برند برای فروش تکمیل کنید.
شما فروشنده عزیزی که برندتان را به صورت قانونی ثبت کردید، میتوانید درخواست انحصار فروش آن را به دیجیکالا ارسال کنید تا مورد بررسی قرار گیرد اما پیش از ارسال این درخواست، باید برند خودتان را در دیجیکالا هم ثبت کنید. پس از آن، فرم را به صورت آنلاین تکمیل و ثبت درخواست کنید. کارشناسان دیجیکالا درخواست شما را بررسی میکنند، دقت کنید باید نام صاحب برند و صاحب پنل در دیجیکالا یکسان باشد.
با توجه به اهمیت مشتری مداری برای دیجیکالا و فروشندگان محترم که شریک تجاری دیجیکالا هستند، امکان فروش کالاهایی که ریسک بالایی در خصوص غیراصل بودن آنها وجود دارد، در ابتدا برای تمامی فروشندگان وجود ندارد، پس از بررسی اصالت کالا توسط دیجیکالا و طی مراحل لازم، امکان فروش میسر میشود. لطفا در صورتی که شما هم کالایی از لیست «برندهایی که نمونه غیراصل آن در بازار بسیار زیاد است» دارید؛ برای بررسی اصالت کالای خود فرم زیر را تکمیل کنید.
حتما عنوان «قیمت مرجع» را در پنل خود مشاهده کردهاید. دیجیکالا برای نظارت و کنترل روی قیمتها، «قیمت مرجع» را تعیین کرده است که با توجه به کالا و محصول به چهار نوع تقسیم میشود: قیمت درج شده روی کالا (مصرفکننده) قیمت درج شده روی کالا (تولیدکننده) قیمت مصوب قیمت پیشنهادی
در صورتی که نسبت به کیفیت کالای مرجوع شده خود انتقاد دارید و یا آسیبی به کالای شما وارد شده است، میتوانید آن را پیگیری و نسبت به دریافت خسارت اقدام کنید. لطفا پیش از تکمیل این فرم مقاله «آشنایی با شرایط و فرآیند درخواست خسارت کالای مرجوعی» را مطالعه کنید تا فرم خود را صحیح و کامل تکمیل کنید و در سریعترین زمان پاسخ دریافت کنید.